Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.07.2007 19:00 - Посредствеността
Автор: maev Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2841 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 30.04.2009 17:48


Каза ми, че ще се преродя в хлебарка, щото не използвам възможностите, които  Бог ми е дал. Приех го, като комплимент - нарцисизмът ми пречеше да разбера, че си искала да ми кажеш, че съм посредствен и съм те разочаровал.

Разбрах го много след това, когато вече се разделихме. 
И преди съм мислил за посредствеността, като за едно блато, от което човек трудно се измъква. Признавам, че съм доста чувствителен на тази тема. 

Може би има много видове посредственост, но ги деля главно на два вида. 

Пасивна  посредственост - свързана с мързела, рутината, стандартите, инерцията. Изобщо неща, които сами по себе си не е задължително да пораждат посредственост. Защото рутината ми е нужна, за да ми спестява време и усилия да мисля за всяко нещо, всеки път. Мързела пък може да те активира да мислиш рационално. А стандартите са ни нужни за да живеем заедно и да се разбираме - това са правила, това е СИСТЕМАТА... Аз съм продукт на системата и бих искал тя да ми служи, да е полезна... И да знам че принадлежа на една прогресивна система, която не пречи, а помага на развитието ми и на развитието на другите. 
Посредствеността в този смисъл е нежелание за развитие... или регрес. Всъщност никога не съм смятал, че посредствеността е свързана със средата. Различните хора имат различни възможности и дори да имаш малко заложби, може да не си посредствен. 

Активна, или агресивна посредственост - тя е нещо като рака. Това е активна некадърност, която гледа позитивно на околния свят и се старае да превърне всичко в себе си. Тя е изключително гъвкава и комбинативна... Тя ще ти стимулира мързела и рутината, дори е готова да мисли вместо теб, тя ще превърне правилата в догми,  а когато ти чете закона, няма да усетиш, как смисълът му се губи и остава само букви...  
Тя ти пречи да се развиваш. Следователно тази посредственост е отсъствие на любов. 
Това е по-лошо от омраза. 

Между тези двете е безразличието, апатията. А може и да не е между... може и да е най-гадното...

Напоследък се хващам, че все повече се вглеждам в хлебарките...  толкова са мили!




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Много си мнителен!
12.07.2007 09:39
И в думите ти виждам много обида, като че ли си видял огледалния си образ и си се ядосал. На какво? Хубав пост си написал, но като че ли искаш за нещо да си отмъстиш с него. заслужава ли си? Защо??
цитирай
2. maev - Не тая обида
13.07.2007 08:10
още повече пък да си отмъщавам. Аз уважавам тази жена.(иначе щях да бъда ироничен, а не самоироничен. )
За мнителността си права. Едва ли е искала да ми каже това.
Исках да покажа, че посредствеността е в самите нас. В случая в мен.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: maev
Категория: Други
Прочетен: 1255940
Постинги: 136
Коментари: 1341
Гласове: 3572
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031