Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.09.2007 17:28 - Неочаквана ваканция - 2
Автор: maev Категория: Други   
Прочетен: 11756 Коментари: 30 Гласове:
0

Последна промяна: 29.04.2009 20:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Правителството клекна на таксиджиите! После клекна на шофьорите... дори на лекарите, които бяха плахи в началото. Сега правителството отново се готви да приклекне с достойнство.    И учителите имат право да получат прилично заплащане. Не може да се живее с такива заплати! При това учителският труд е доста рисков – искат се нерви, човек е подложен на ежедневни унижения от самите ученици, от родители ... Трябва сам да завоюва авторитет, ако може. Няма абсолютно никаква обществена подкрепа.  Рискува да бъде бит, да му бъде отрязано ухо, счупен „важен” пръст или просто да се лекува след класически побой... примери колкото щеш.   За да върже бюджета си и да издържа семейство, учителят трябва да върши и друга дейност. Например частните уроци - необходимост за доста голяма част  от кандидатстудентите и за кандидатстващите след седми клас. Това трябва да ни даде някакъв сигнал за качеството на образованието. Но някои твърдят че образованието ни било, като за световно.   Всъщност да съдим за качеството на образованието по достижения на преподаватели като Иван Симеонов (СМГ-София), Румяна Караджова(СМГ-София), Теодоси Теодосиев (ПМГ- Казанлък) и  много други, означава да си заравяме главата в пясъка. Защото техните достижения не са плод на образователната ни система.  Победите на български ученици на международни олимпиади по математика и физика, с които те всяка година ни радват, и тези достижения не са плод на някаква система, която да съдейства за откриване и развитие на талантите и способностите на децата ни. Професионализмът на учителя и неговото развитие са оставени единствено на неговите амбиции и любовта му към професията учител.   Едни обвиняват учителите, че не предлагат качествено образование, че не съдействат на реформата в образованието, а искат увеличение 100% по принципа „на калпак”. Нормално е – както във всеки бранш мнозинството са посредствени, но пък те са най-активни защитници на този комунистически принцип. В същото време на всички учители са вменени някои задължения, от които произтича изплащането на социалните помощи. Да не говорим, че по неволя учителите се занимават с ремонт на училищата си, с набиране на необходимия брой ученици за да не закрият училищата или паралелките им... Това са неща, съвсем неприсъщи за учителите и заедно с мизерните заплати, пречат на нормалното им професионално развитие.   Други казват, хайде да прехвърлим всичко на правителството – то и без това се крепи на едната далавера, и когато не са го натиснали тогава не е клякало. В края на краищата образователната реформа е задължение на правителството и ако правителството не може да проведе „дори” една образователна реформа да си върви и да дойде друго.   Но с другото правителство ще е същото, ако не по-лошо. Едно правителство не може да гледа по-надалеч от мандата си. А за един мандат, в образователната сфера може да се замазват очи, но не и да се прави реформа. Защото за да се направи, би трябвало да има обществена воля. Тази воля, няма да дойде от само себе си. Обществото трябва да изпитва болка за своите деца, за да направи нещо за тях. В момента, децата са  последна грижа. Само така могат да се обяснят неудачите в здравеопазването и образованието.   Когато един министър е некадърен може да се смени с друг, компетентен. Ако правителството няма воля да управлява и да  провежда реформи, може да се смени, дори преди да му изтече мандатът. Но когато обществото няма воля за промяна и не е единно в някои основни приоритетни области, тогава никой не може да му помогне.   Защото една образователна система може да даде резултати след около 15-20г. Няма политик, или партия с визия за такъв период! Можем да се поучим от едни доста изостанали в миналото държави, като комунистически Китай и „ориенталска” Турция.   В Турция например, съществува Асоциацина на родителите на кандидатстудентите – една много силна организация, която упражнява контрол върху качеството на средното образование. Извършва контрол върху материала, който задължително се изучава, учебните програми и начина по който децата се тестват. Организира,предварителни доброволни тестове, които са със същата трудност, като тестовете за кандидатстудентските изпити, за да не се стресират децата. За авторитета на тази организация говори факта, че всяка година на организираните от нея предварителни тестове се явяват над 70000 деца, а издържалият с най-добър резултат получава право да се запише във ВУЗ по негово желание. Няма да се спирам на проблемите в началното образование в тази държава, конкуренцията на ислямското образование, за което има големи пари от арабския свят и придобива застрашителни размери. Това, което искам да кажа е, че там съществува воля, да се провежда образователна реформа и да се създават кадри, необходими за икономиката – преди 15 години в Турция имаше глад за такива кадри.   Въпреки всичко изброено до тук, не желая успех за стачката на учителите, не само защото синдикалните им водачи никак не са ми симпатични. Никой от тях  не се  интересува от реформа в образованието, а искат обществото да даде без да получи някога нещо в замяна. Дори съм убеден, че ако стачката победи, синдикатите, като монополисти с още по-голям хъс ще пречат за осъществяването на всяка реформа в образовонието.   Но поредно приклякане преди настъпването на зимата, в комбинация с голямата инфлация, може да предизвика лавина от искания и да катурне коалицийката – нещо добро за страната, макар да не се вижда по-добро на хоризонта. Не виждам смисъл от някакво слабо, приклякащо правителство на далаверата. Една коалиция, която да прави всичко, само за да остане на власт и да се облагодетелства.   Поне децата ще се порадват на „Неочаквана ваканция-2” ... :)




Гласувай:
0



1. kostadin - мнението е ясно
24.09.2007 17:38
Не те харесвам ,няма да ти дам да ядеш,защото шапката ти е демоде!
цитирай
2. viovioi - Тази стачка е рейд на сляпо...
24.09.2007 17:51
Замислих се защо стачката не бе проведена лятото например? Да бяха изяснени нещата до 15.09.! Има нещо много дразнещо в самия факт, че стачката започва така на показ, тенденциозно, манипулативно точно на връх 15-ти. Като някаква силова акция. Да ги притиснем управниците, така,така точно на 15-ти, да сбъркаме началото на учебната година, така,така...да ни снимат,да ни дават по медиите....А ТАКА!! А уж това са хора интилигенти. Този първичен, елементарен и някак посредствен подход обижда интилигенцията, пък ако и щете хората(родителите) които трябва да поверят възпитанието и бъдещето на децата си в техните ръце. Аз като ученичка имах голям респект и уважение към моите учители.Но те тогава не стачкуваха....
цитирай
3. kostadin - Само правителството може да си и...
24.09.2007 17:54
Само правителството може да си избира подходящият за ебаване на собственият си народ момент
цитирай
4. анонимен - za uchit. stachka
24.09.2007 18:08
Ima6e li obe6taniq za povi6avane ka4estvoto na sireneto kogato go uveli4iha?
цитирай
5. thundergoddess - Кой нормален човек ще ти стачкува ...
24.09.2007 18:20
Кой нормален човек ще ти стачкува лятото, уе. И нашия министър на образованието, тоя гейтац въобще нямаше да го бърка, че учителите стачкуват лятото. С нашите политици само така може да се оправиш - с твърда ръка. Нормлано е да стачкуват като не си вършат работата, точно когато тя е необходима. кво толкова побъркано виждате? И естествено, че правителството трябва да направи реформа в образованието. Да не би другите хора да са политии. Съжалявам, ма то ако зависи от обществото що аз не вземам 2000 лева месечна заплата, а политиците. Плащат им за да правят енещо, а не да красят екраните ни когато има новини ( И без туй за грозни)
цитирай
6. maev - Ан @4
24.09.2007 19:30
хареса ми твоя коментар.

Вио - добро чувство за хумор - "що не стачкуваха лятото!" . При една стачка, някой трябва да изпита болка. Ако те погалят, ще изпиташ ли болка. Или ако те погъделичкат. Учителска стачка през лятото си е живо гъделичкане:)
цитирай
7. sparhawk - Според мен хората са в правото си
24.09.2007 20:39
да се борят за достойно преживяване.
цитирай
8. maev - #7 sparhawk - да така е!
24.09.2007 20:58
дано да имат кураж да отстояват до край тези свои искания. (те не били политически)
нека се борят, не за праживяване, а за достоен живот. Крайно време е да спрем да се борим за преживяване, оцеляване и др.

Но за мен всичко е политика. Повишаването на заплатите на едни или други работещи в публичния сектор е политика.

Останалите, бихме могли да събираме средства за да могат учителите да издържат по-дълго. Сега е много важна солидарността на обществото.

Освен това, фондовете за т.н. интеграция на малцинствата, би трябвало да се разпределят именно на учителите - те поемат голяма част от тежестта на този процес.
цитирай
9. анонимен - рейда на сляпо се наблюдава от глупаци
24.09.2007 23:13
до VIOVIOI: само елементарни разсъждения могат да родят това заключение! По конструкцията си стачката е форма за упражняване на натиск, която постига своя успех ЕДИНСТВЕНО поради факта
цитирай
10. анонимен - продължение - до VIOVIOI
24.09.2007 23:17
...ЧЕ ПРИЧИНЯВА НЕУДОБСТВА НА ОБЩЕСТВОТО. Което, ако е мъдро, ще оцени: първо значимостта на проблема, второ - необходимостта от решаването му.
Ако това общество каже - ок, има проблем, е редно да застане зад хората, които му причиняват неудобството, защото е разбрало, че това е в негов собствен интерес. на обществото.
а в случая с учителите - и проблем на НАЦИЯТА.
цитирай
11. maev - Ано #10
25.09.2007 08:17
Много правилно си го казал - "Ако това общество каже ". Според много хора, това общество го няма или е изгубило чувствителност към много проблеми. Затова една стачка може да го посъбуди. А ако правителството не работи, пак това общество трябва да реагира по някакъв начин.

Чета в пресата изказвания срещу стачката. Виждам в тях страх, че може учителите да почустват силата си.
Учителите ще са силни само ако "това общество каже" и ги подкрепи.
цитирай
12. kostadin - Re:
25.09.2007 10:22
Вече критикуват правителството и от европейският съюз...
цитирай
13. ninaantonova - Всички искат, дайте да дадете
25.09.2007 13:53
Не подкрепям стачката на учителите, но подкрепям тази на социалните работници. Има учители и "учители". Да си учител е призвание. Навремето в една закусвалня, в Карнобат, се обърнах към една жена с "другарко", такова беше времето, а тя ми каза, "Аз не съм другарка, аз съм Заслужил учител". А колко учители има които работят с любов професията си? Ето, за това инициирах гореспоменатото.
Не само учителите живеят бедно и парите не им стигат, на целокупния български народ не стигат. Ние сме много под нивото на европейските страни по заплащане на труда. Трябва заплатите на всички да станат европейски и от там на татък да се дири кой койлко може и да му се даде за това което може.
Не оправдавам тези протести на учителите, просто защото не може безотговорно да се отнасят към децата. Цяло лято почиваха, сега решиха да стачкуват. Родителите са на работа, няма кой да гледа децата, защото учителите стачкуват, а знаем как е в частния бизнес, не се знае дали утре няма да си на вън, просто защото си си завел детето там (то е така и в държавния, вече). Искам да попитам, дали някъде на запад, някой родител ще си позволи да си заведе детето на работа, защото има стачка? Едва ли.
Децата прекъсват учебния процес, има такива които ще кандидатстват, и искат да учат.
С една дума, за мен стачката не е решение на въпроса. Заплатите няма да ги вдигнат със 100 %, децата ще учат през ваканциите, родителите ще са недоволни, защото това нарушава техния душевен и семеен баланс, учителите които са стачкували няма да получат заплати за това време, и какво... Нищо. Преливане отпусто в празно.
Моля да ме извинят всички педагози които ще прочетат този мой коментар. Нищо лично, но това е моето мнение.
С една дума да обобщя, просто в България заплатите трябва да станат европейски сега, а не в 2040 година. А какво трябва да се направи, времето (народа) ще реши.
Желая хубав ден на всички.
цитирай
14. kostadin - Учителите искат много по малка /...
25.09.2007 14:36
Учителите искат много по малка /впъти по малко /от това което получават на запаз Те пак ще бъдат на последно място по заплащане.Те чакат 17 години някое демократично правителство да се обърне към техният социален проблем -бедността.
Между другото профсаюзите са водили цяло лято преговори-но без резултат Ти изглежда нямаш деца!
Освен стачка следващото е революция!
цитирай
15. maev - 13 NinaAntonova
25.09.2007 18:46
Мисля че стачката е нещо, което трябва да се уважава по принцип.
Чрез стачки и чрез борба се е стигнало до някакво развитие в отношението между работници и работодатели. Такива неща като 8 часов работен ден, условия на труд, право на почивка - елементарно ни се вижда сега.

верно че се отипват да ни върнат точно в този зверски капитализъм. И на много места с успех - има работници, които бачкат по 12 часа за да си изпълнят нормата, на места се използва детски труд... не се използват предпазни средства заради дребни икономии.

Не се спазват елементарни правила, които костват човешки животи.
Държавата е лош стопанин тромава е... Но Държавата не е по-човечен работодател. Напротив - тя е бездушна в лицето на чиновника.

Така че когато хората са се вдигнали да си защитават правата, нека поне не им пречим.

Иначе и аз съм против реформирането на парче - днес образованието след 5г като посъберем парици - здравеопазването, до тогава ще стискаме. След още 5г. ще оправим БДЖ-то.
така не става.

Можем да погледнем в историята - България се е оправяла бързо след национални катастрофи. Но такава катастрофа, каквато българия преживя в годините на прехода не е имало - никога българия не е губила такава част от населението си... и то активното.
цитирай
16. ninaantonova - Ще започна от това - Държава изобщо няма
25.09.2007 19:26
Тя просто е абдикирала. Едва днес ако сте забелязали, синдикатите отправиха послание - искане за поетапно вдигане на заплатите до края на 2008 г. До днес беше, че няма да отстъпят от 100 процентното увеличение. Между другото много добре направиха Солвей и Соди Девня. Те се договориха за плаващо увеличение и постигнаха консенсус. При учителите става с ултиматум, 100 та 100 процента. Не беше обмислена стратегията.
Има една приказка, много е важно как ще си поискаш, и то така да си поискаш, че да не ти откажат. Работих във разпространителска фирма, ставах в 2 часа сутринта и излизах от работа в 14, 15, та дори и 17 часа. Нито ми плащапа нощен труд, нито часовете ми компенсираха, и накрая се оказа, че договорката която беше за осигуряване върху 250 лева се оказа една лъжа. Просто в трудовата ми книжка беше написано - 200 лева.
Така е в нашата държава, в която има корупция и законите са за тези които ги пишат и естествено нарушават, просто защото ги правят за себе си.
Няма значение. Мисля, че сме на едно мнение, но просто не сме се разбрали.
Всяка държава се е оправяла след национални катастрофи, например Сърбия, Чехия, Полша. Да сме чували нещо за тях. И Румъния е по-добре от нас и не само по отношение на трудовото възнаграждение. Нас не ни стигат явно нито наводненията, нито пожарите. Природата иска да ни покаже нещо, дава ни знак, но уви, ние сме бай ганьовци.
Лека и приятна вечер на всички. Нина
цитирай
17. maev - Нина
25.09.2007 20:49
Важно е как да си поискаш. Обикновено стратегията е да се иска много за да има къде да се отстъпва.
Това е по ориенталски - като на капалъ чаршията.
Друг начин е преценяваш какво е разумно според теб и не отстъпваш. Ако се чувстваш силен.
Или ако усещаш че ще те унизят.
подобни неща са се случвали - неподписването на договорите на лекарския съюз със здравната каса.

Или в глобален мащаб - неподписването и до днес на мирен договор на Япония със Русия(СССР), заради Курилските острови.

В случая ми е интересно обществото, което се състои от такива като мен и теб, дали ще подкрепи учителите или ще си трайка. :)

Приятна вечер и на теб!
цитирай
18. kostadin - Алах ще спаси турците ...
25.09.2007 22:20
Не сме изгладнели достатъчно ,а турците си имат Алах!
Не знам от къде ми се закачи това за турците Боже би идва от нашият Бог
Много маймуни станаха на клона -ще се счупи някой ден .Скоро ще е!
цитирай
19. alison - Защо това общество е против Учителите си ?
27.09.2007 02:51
Преди време премахнаха армията ,но преди това премахнаха работниците ,и заводите .
Толкова е стройна логиката на тоя процес!
Няма работници,няма постъпления в хазната.
Няма пари за армия.
Няма пари за здравеопазване.
И чудно защо ,но ОБРАЗОВАНИЕТО умира почти последно !? Бая яко излезе!?
......
Оф,пиша среднощни глупости ,айде извинете ,ме!
цитирай
20. анонимен - Re:Много просто!
27.09.2007 06:11
Работниците са лесни спират заводите -няма работа...Виновен е строя ,а не хората узорпирали властта....А щяхме да живеем по добре!
Войската не се разваля лесно !Трябваше време.
Учителите -демократично и прогресивно настроени хора,бяха използвани за развращаване на младите-днес никой от тях не вярва в доброто и честността.Трябваше да се внуши на младите ,че има един цар -хартийките с обозначение пари.И ,че най таланливи са крадците на народното богатство.Сега вече тези учители не им трябват.
Възможно е и този път да са подтикнати с цел да се разделят на социални прослойки!Наистина образовани хора на мафията не са потребни.Журналистическата гилдия преднамерено се насочва към разпалването на спорове между раодителите ,децата ,останалите граждани и учителите.Вместо свещеният иискрен гняв и мъка на хората да потърси отговорност от тези ,които всяка година говорят едно ,а правят друго.
Ако учителите са калпави в по голямата си част ,това е само поради грижите и интересите на мафията и нейният самопровъзгласил се елит и политическа класа.
цитирай
21. alison - хей,Анонимен,
27.09.2007 10:02
Благодаря ти .
Ти се изрази по-добре от мен.
Напълно се съгласявам.
Като допълня още за журналистите...те отдавна са ни предали-нас,хората отдолу,демек-така наречения "народ".
А ние имахме нужда ,някой да ни обедини.
НО СТРАННОТО Е ,ЧЕ ДОРИ ГЛАДЪТ НЕ МОЖЕ.
........................................
А като говорим за глада,мисля ,че наистина ГЛАД в буквалния смисъл няма-има нещо също така недобро-МИЗЕРИЯ.
...............................
А за да няма глад ,Тук Карбовски е прав...огледайте се ,избройте колко са семействата около вас ,които нямат "гурбетчия"(син,дъщеря,баща,майка...или дори баба)!?
.............
Та ,какво като сме в ЕВРОПА!? Много било важно!
Е,важно е и там да имаме депу-ДУПЕ-тати...щото ,който е "депу",него закон не го лови!
цитирай
22. maev - Мизерия или упадък
27.09.2007 11:44
Алис, спомням си разказите на майка ми и на бабите ми и се сещам за мизерията - деца, които ядат от една паница с дървени лъжици. Тараторът се прави само от оцет вода и чесън, а бучката захар се разчупва на две, за да има за две деца. ... кирпичени къщи с плетени огради, деца, ходещи на училище с налъми посред зима... като се стопли -боси. Прозорецът е лукс. Стаите измазани с вар или с пръст омесена с конски фашкии.
Липса на лекарска помощ, образованието за момичетата само до 4 отделение.
А бабите, които са ги хванали войните, са останали напълно неграмотни.
Тридесетте години - голямата емиграция в Аржентина.(в сравнение със сегашната е нищо - някакви си 50000 души)

Въпреки това бабите ми твърдяха, че тогава било по-хубаво. Аз им се чудех, но те бяха сериозни. "Дворът се изпълваше с каруци, по време на жетва ставаше харман. Всеки работеше. Беше весело - много деца, роднини. На сбор едно теле не стига!"

и друго - думата бедност беше обидна за бабите ми. Помня баба ми Тона, как яростно отвърна на съседката, която каза, че са били бедни "Не сме били бедни ние! Никога не сме били! Дори когато бях вдовица, си изучих сина и му купих шинела!"

Сега мизерията е друга. не бих казал културна, духовна мизерия, защото сега гледами телевизия, слушаме радио, четем поне вестници.
по скоро, въпреки възхода на икономиката има упадък в ценностната система. не знам дали може да се говори за "синдром на упадъка", което е нещо много страшно, но има голяма деградация в душите.
Когато има деградация, човекът и обществото не могат да изпитат болката по същия начин. болката не е стимулиращ и обединяващ фактор за обществото. Не се стараем да я премахнем , а да свикнем с нея...
Не се стараем да премахнем страха, а да живеем с него, да го превъзмогнем.
А това разяжда душите, и убива.

Сега гледаме сеира на учителите. А когато таксиджиите блокираха центъра депутатите излязоха пред Народното сълбрание - точно като мишоци. И колко внимателно разговаряха с таксиджиите, колко кротко и търпеливо.

Ако правителството беше сформирано на някаква принципна основа, досега да е паднало. Но явно няма по-здрава основа за партньорство от далаверата.

цитирай
23. kostadin - За maev !
27.09.2007 13:42
Прави са старите хора!
-Всичко ново е добре забравено старо .
Защо им разказваш бъдещето?
То трябва да се преживее за да те разберат
цитирай
24. alison - тая вечер,в новините
27.09.2007 23:09
на една от телевизиите:
Непрекъснато се опитваше водещия да противопостави синдикалистите ,начело с Янка ,на редовите учители !?
Това да си журналист,вече май ще стане мръсна дума ,като думата "политик"!
На някой много му се иска да смачка отново учителите , а после да ги поднесе на обществото за посмешище!
Страхът е в основата на всичко!
А аз мисля ,че по-големите деца и студентите ще тръгнат след своите учители...Ще стане голямо меле...Обаче БЪЛГАРСКИЯ УЧИТЕЛ Е РАЗЛИЧЕН-ТОЙ ИМА ЧУВСТВО ЗА ОТГОВОРНОСТ И СЕ СТРАХУВА ДА НАСЪСКА ДЕЦАТА.
А МОЖЕ.
цитирай
25. maev - Алис видях го това - по нова.
28.09.2007 07:41
янка т. ми е антипатична, макар, че в сравнение с 2003 не прави толкова изцепки.
права си важно е учителите да получат подкрепа и да не бъдат смачкани.
цитирай
26. alison - :)))))
29.09.2007 13:16
Да,тая Янка-партизанка ,направо разваля целия "имидж" на стачката.
С всяка нейна изява ,направо си тръпна ,да не направи пак някоя инфантилна изцепка,ха,ха!
цитирай
27. maev - Трябва се един секс символ...
30.09.2007 18:32
Каквото и да си говорим Фрой си е Фройд. Тая е по отблъскваща от Раймонда Диен, Роза Люксембург и Клара Цетки взети заедно.
Толкова красиви учителки има.

Учителите верно са рядкост - то при тези заплати, всяка професия ще се изроди - т.е. ще се феминизира.
цитирай
28. kostadin - Re:
30.09.2007 22:05
Даваха интервю с митя станишката.Не приема ултиматоми !Ясно какво е казал ....Ама голямо изпускане направи ,като каза ,че стачката била виновна за нарастването на цените на всичко.
Но, пуснаха чудесен дукоментален филм за това ,как стачкуват учителите.На цялата си мизерия ,ремонтираха училището ,по време на стачка!
Голям шамар му зашлевиха!Вижда се кой за какво милее.
Учителите са прави Исканията справедливи !
При това изпълними ,даже само със средсвата на икономиите от съкратените учители и затворените училища.
Срам за правителството И от там им се каза ,че производителността може да се увеличава само ,ако разполагаме с образовани хора
!
Но ,преди всичко училището е незаменимо ,тъй като възпитава хора-децата ни!
цитирай
29. alison - Какво й е на тая Раймонда ,бе ?Тя не беше ли готино парче!?
01.10.2007 02:09
А за сексимвола-вярно!
Обаче ,и най-секси момиче да им излезе насреща ,тия педали, няма да се трогнат!
А за децата ни ,защо да мислят!?
Техните деца са в някакви частни училища ,а не в държавни -при плебеите!
А министър-председателят ,да ме извини ,но защо не желае да се жени и не създава деца-сякаш още не му се ще-няма подходящи условия за деца в тая държава!?...или Елена му е била шута!?Боли го него оная му работа за децата на България!
Д.Вълчев няма да го коментирам-той направо е в "космоса",абсолютно и завинаги.
цитирай
30. maev - Е па... нали я гази влак?!
01.10.2007 13:30
там нещо ляга става?!..-.

:)
Елена Йончева е хубава жена, но да не изпадаме в такива закачки... Предполагам, че много й се иска да си има бебе, но ще е край за кариерата.
дилемата на жените с амбиции.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: maev
Категория: Други
Прочетен: 1257652
Постинги: 136
Коментари: 1341
Гласове: 3572
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930